loading...
حرفای دل من
حرفای دل من بازدید : 46 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

کِرِآتین یک ترکیب طبیعی است که به طور وسیعی در بافت های مختلف به ویژه ماهیچه های اسکلتی بدن یافت می شود و حدود 150-100 میلی مول به ازای کیلوگرم وزن خشک این بافت را تشکیل می دهد. این ماده از ترکیبات مشتق از آمینو اسیدها بوده و توسط کبد و کلیه ها در بدن از سه آمینو اسید آرژنین، گلیسین و متیونین تولید و به گردش خون وارد می گردد. از طریق گردش خون کراتین جذب شده از رژیم غذایی و بخشی که توسط بدن ساخته می شود به بافت ها منتقل گشته و در آنجا به فرم فسفوکراتین تبدیل می گردد که جهت ذخیره ی انرژی در بافت ها(به ویژه بافت عضلانی) به کار می رود. این ترکیب به عنوان منبع انرژی سریع و بدون نیاز به اکسیژن در جهت بازسازی Atp به کار گرفته می شود.

کل ذخیره ی کراتین بدن یک فرد، تقریباً بین 150 – 121 گرم می باشد که حدود 60 – 50 درصد از آن به اشکال فسفاته است. لازم به ذکر است که نیاز روزانه به کراتین حدود 2 گرم می باشد که از دو منبع برنامه غذایی و یا سنتز درونی تأمین می گردد. گوشت، شیر و برخی از انواع ماهی ها از منابع اصلی تغذیه ای این ماده می باشند.

با گذشت قریب به 160 سال از کشف این ماد، مطالعات بسیاری پیرامون آن صورت گرفته است. اخیراً توجهات به کاربرد کراتین به عنوان یک ماده ی ارگوژنیک در طی ورزش های کوتاه مدت و با شدت زیاد معطوف گردیده است.

نظریه ی مصرف کِرِآتین به عنوان مکمل و یک ماده ارگوژنیک(کارافزا) از این فرضیه ناشی می شود که مصرف زیاد کراتین موجب تجمع حجم بالایی از کراتین فسفات در عضله گردیده و افزایش ظرفیت ذخیره انرژی عضلانی را، به ویژه در فعالیت های سرعتی، در پی خواهد داشت. از طرف دیگر، خاصیت بافری کراتین فسفات در ورزش های شدید و بی هوازی که میزان اسید لاکتیک بدن افزایش می یابد، واجد نقشی مهم و سودمند می باشد. دلیل این امر بدان جهت است که در طی ورزش های سنگین انرژی مورد نیاز در مراحل اولیه جهت تجدید ذخایر آدنوزین تری فسفات به طور هم زمان از طریق فسفوکراتین و گلیکولیز بی هوازی تامین می گردد. این بدان معنی است که محتوای بیشتر فسفوکراتین در عضله موجب به کارگیری کمتر مسیر گلیکولیز بی هوازی و در نتیجه کاهش تولید اسید لاکتیک می گردد.

مصرف کراتین در ورزشکاران

اثرات مصرف کراتین

1- اثر دریافت مکمل کراتین بر توان عضلانی ورزشکاران:

نتایج مطالعات نشانگر آن است که دریافت خوراکی مقادیر زیاد کراتین(حدود 20 گرم در روز برای مدت حداقل 5 روز) موجب افزایش توان و قدرت عضلانی در طی ورزش هایی گردیده است که در آن ها دسترسی به فسفات کراتین مهم می باشد. بنابراین دریافت مکمل کراتین در ورزش های با شدت زیاد(سنگین) و به ویژه ورزش های سرعتی – تکرار شونده که واجد دوره های بازتوانی کوتاه مدت می باشند، عملکرد ورزشی فرد را افزایش می دهد. لازم به ذکر است که این اثر بر کارآیی فرد در یکی از مطالعات با تجویز تنها 9 گرم در روز مکمل کراتین نیز مشاهده گردید. بنابراین انجام تحقیقات بیش تر جهت تعیین حداقل میزان توصیه شده و مکانیسم اثر کراتین بر توان عضلانی ورزشکاران الزامی به نظر می رسد.

2- اثر مکمل کراتین بر میزان ذخیره ی کراتین بدن:

نتایج برخی مطالعات حاکی از آن است که دریافت خوراکی مقادیر زیاد کراتین موجب افزایش محتوای کراتین و فسفوکراتین در عضلات می گردد. لازم به ذکر است که این میزان افزایش، نسبت عکس با محتوای کراتین قبل از دریافت مکمل دارد و بر این اساس ورزشکاران غیر حرفه ای و گیاهخواران که دریافت کراتین از رژیم غذایی در آن ها بسیار اندک است، به طور معمول بالاترین سطح افزایش را در محتوای کراتین بعد از مکمل درمانی نشان می دهند.

براساس بسیاری از مطالعات، مصرف همزمان کراتین و کربوهیدرات موجب افزایش بیشتر ذخایر کراتین در عضلات می گردد.

3- کراتین توده ی بدن:

براساس بسیاری از مطالعات انجام شده کراتین برای یک دوره ی زمانی 5-4 روزه موجب افزایش 2-1 کیلوگرمی وزن بدن ورزشکاران گردیده است. اگرچه برخی مطالعات بیانگر ساخت پروتئین ها در پاسخ به مصرف کراتین می باشند، لیکن به لحاظ سرعت این افزایش وزن، چنین فرض می شود که بخش عمده ی این فرآیند ناشی از احتباس آب می باشد.

4- اثرات جانبی کراتین:

اگرچه تاکنون هیچ گونه اثر جانبی از کراتین مشاهده نشده است و این ماده نیز هنوز توسط کمیته ی بین المللی المپیک ممنوع نمی باشد، لیکن نباید خطرات احتمالی مصرف آن را از نظر دور داشت. البته براساس شواهد، بخش قابل توجهی ازمکمل که به صورت خوراکی مصرف گردیده از دیواره روده ی کوچک جذب نشده و از طریق مدفوع دفع می گردد و مشکل اصلی به جهت استفاده از اشکال غیرخوراکی نظیر: ترزیق داخل وریدی و... این ماده می باشد.

باید توجه داشت که بر اساس بسیاری از مطالعات موجود، دریافت کراتین موجب افزایش توده بدن و بالطبع وزن افراد گردیده است. این موضوع در بین ورزشکارانی که در ورزش های با محدودی وزنی خاص فعالیت دارند، بسیار با اهمیت می باشد.

علاوه بر مورد فوق با مصرف مکمل کراتین ممکن است که بار کلیوی افزایش یافته و بر این اساس عوارض بیماری در مبتلایان به نارسایی های کلیوی تشدید گردد.

حرفای دل من بازدید : 57 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)
سال‌هاست که شرکت مایکروسافت مورد حمله هکرها و مجرمان اینترنتی است. در آخرین مورد این شرکت متوجه یک نقص امنیتی بسیار جدی شده است که می‌تواند 900 میلیون کاربر مرورگر اینترنت اکسپلورر را در معرض خطر قرار دهد.

غول کامپیوتری جهان هشدار داد این نقص که به تازگی در ویندوز کشف شده است می‌تواند توسط هکرها مورد استفاده قرار گرفته و اطلاعات شخصی کاربران کامپیوترها در سراسر جهان را در اختیار آن‌ها قرار دهد. متاسفانه این مشکل به قدری جدی است که تمام کاربران اینترنت اکسپلورر را در معرض خطر قرار خواهد داد.

به گزارش دیلی‌میل، مرورگرهای فایرفاکس، گوگل کروم و سافاری به طور کامل از این نقص اینترنتی در امان هستند. دلیل اصلی این موضوع این است که بر خلاف اینترنت اکسپلورر، این مرورگرها از فایل‌های اچ.تی.ام.ال که این مشکل در آن‌ها وجود دارد پشتیبانی نمی‌کنند.

این در حالی است که مایکروسافت به تازگی اعلام کرده این ایراد نرم‌افزاری در داخل ویندوز قرار دارد، البته بسیاری معتقدند مایکروسافت می‌خواهد با این روش از مهاجرت کاربران به مرورگرهای دیگر جلوگیری کند.

این بدان معناست که تمام نسخه‌های سیستم عامل ساخت این شرکت از جمله ویندوز اکس‌پی ( سرویس پک 3) ویندوز ویستا، ویندوز 7، ویندوز سرور 2003 و ویندوز سرور 2007 در معرض خطر هستند.

متاسفانه مایکروسافت تاکنون نتوانسته مشکل را برطرف کند و فقط با ارائه دادن بسته‌های امنیتی سعی داشته از سوء استفاده هکرها از این نقص‌ها پیشگیری کند. از تمام کاربران ویندوز به خصوص افرادی که از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند خواسته شده است این بسته را دانلود کرده و نصب کنند.

در همین حال تیمی از کارشناسان امنیتی این شرکت در حال کار هستند تا به طور کامل این مشکل را برطرف کنند. شرکت مایکروسافت این نقص را یک خطر بسیار جدی توصیف کرده است، اگرچه که هیچ هکری تا کنون نتوانسته از این طریق تهدید جدی متوجه کاربران سیستم‌های عامل ساخت این شرکت کند.

آنجلا گان سخنگوی شرکت مایکروسافت در این باره گفت: «یک هکر توانسته یک لینک اچ‌.تی‌ام.ال طراحی کند که قادر به اجرای یک کد مخرب است. زمانی که یک کاربر روی این لینک کلیک می‌کند، کد مخرب روی سیستم او اجرا می‌شود و اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کاربر می‌کند. »

در پایان توصیه شده از مرورگرهای فایرفاكسیا گوگل کروم استفاده شود.

دانلود مرورگر فایرفاكس با حجم 8.3 مگابایت

دانلود مرورگر گوگل كروم با حجم 20 مگابایت

حرفای دل من بازدید : 32 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)
در زمان پیامبری حضرت داوود (ع) باغبانی به نام شمعیل ، باغ زیبا و پرباری داشت و بخاطر این نعمت خدا را سپاس میگفت .
در همان حوالی چوپان جوانی هم به نام سرمد هر روز گله گوسفندانش را به هنگام باز گرداندن از صحرا از كنار باغ شمعیل عبور میداد . یك روز گله گوسفندان سرمد از بوی خوش برگهای درخت مو از خود بیخود شده و به سمت باغ حركت كردند و سرمد هر چقدر تلاش كرد نتوانست مانع خراب كاریهای آنها شود .
بعد از گذشت چند ساعت باغ شمعیل به ویرانه ای تبدیل شد و او با عصبانیت از سرمد خواست كه برای برقراری عدالت بین شان به نزد داوود نبی بروند .
وقتی داوود می اندیشید تا راه حلی برای این مسئله بیابد فرشته وحی بر او فرود آمد و گفت : بهتر است به این بهانه پسرانت را محك بزنی هر كدام از پسرانت كه بتواند عادلانه ترین راه را پیشنهاد كند ، جانشین تو خواهد شد
بعد از گذشت چند روز یكی از پسران حضرت داوود (ع) كه سلیمان نام داشت راه حل مشكل را پیدا كرده و به نزد پدر آمد و پاسخ آن این بود كه سرمد باید گوسفندانش را تا زمانی كه باغ دوباره میوه بدهد در اختیار شمعیل بگذارد تا در این مدت او ،
از شیر و پشم آنها استفاده كند و وقتی كه باغ دوباره محصول داد گوسفندان را به صاحبش سرمد باز گرداند .
بعد از این جریان فرشته وحی نازل شد و گفت: ای داوود ، خداوند با شنیدن قضاوت عادلانه سلیمان ، او را به جانشینی تو برگزید.
داوود ( ع ) هم این مطلب را به همه گفت و از آنها خواست كه پس از وی از سلیمان اطاعت كنند. سلیمان مدتها به فكر فرو می رفت و دوباره این وظیفه و رسالت فكر می كرد و
می دانست كه مسوولیت سنگینی بر دوش او نهاده شده است . روزی كنار دریا قدم می زد و از خدا می خواست كه آنقدر به او نیرو دهد كه به راحتی بتواند انسانها را به خدا پرستی و عدالت دعوت كند . در همین لحظه بود كه ماهی عجیب سرش را از آب بیرون آورد و یك قطعه درخشان به سلیمان داد .
سلیمان با تعجب نگاه می كرد این جسم درخشان انگشتری با نگین گرانبها و پرارزش بود ، وقتی آن را به دست كرد فرشته ای به او گفت : « تو فرشته خدا هستی »
از آن به بعد سلیمان گفتگوی تمام موجودات را می شنید و
می فهمید و همچنین صدای باد را هم می شنید كه به او
می گفت : ای پیامبر خدا من فرمانبردار تو هستم و هر كجای این دنیا كه اراده كنی تو را خواهم برد .
موجودات نامرئی دنیا كه تا آن روز هیچ چشمی آنها را ندیده بود یكی پس از دیگری پیش چشمان حیرت زده سلیمان ظاهر
می شدند و در مقابلش تعظیم می نمودند ، در همین زمان بود كه سلیمان بر روی زمین نشست به سجده رفت و از خدا خواهش كرد كه او را راهنمایی كند كه از نعمت های
بی نظیرش چگونه برای سعادت انسانها بهره ببرد .
وقتی سر از خاك بر می داشت به باد فرمان داد تا تختش را به میدان بزرگ شهر آورده و بر زمین گذارد . مردم با دیدن سلیمان جوان و ابهتی كه پیدا كرده بود شگفت زده شده بودند .
سلیمان لب به سخن گشود و گفت : من از طرف خدا برای راهنمایی شما برگزیده شده ام و ماموریت دارم همه مردم جهان را به پرستش خدای یكتا و اطاعت از فرمانهایش دعوت كنم.
یك روز كنار ساحل مورچه ای را دید كه دانه گندمی را به دهان گرفته و به سوی دریا می رود سلیمان با نگاهش او را تعقیب كرد ، در همین لحظه قورباغه ای از آب بیرون آمد و دهانش را باز كرد و مورچه داخل دهان او رفت .

حرفای دل من بازدید : 70 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

«سندرم شوگرن» دومین اختلال خود ایمنی روماتیسمی شایع، پس از آرتریت روماتوئید بوده و عوامل ژنتیكی، ‌ایمنی شناختی و هورمونی متعددی در بروز آن نقش دارند. «سندرم شوگرن»، یک بیماری مزمن التهابی است که با تخریب بافتی چند غده‌ای مشخص شده و به التهاب قرنیه و ملتحمه چشم، کاهش تولید اشک و بزاق، خشکی چشم (گزروزیس) و نرمی قرنیه (گزروفتالمی) منجر می‌شود. در ضمن نیمی از بیماران مبتلا به سندرم شوگرن، به آرتریت روماتوئید نیز مبتلا هستند.

از آنجا که فقدان اشتها ، کاهش وزن، خستگی، مشکل در جویدن و بلعیدن، پوسیدگی دندان و کم‌خونی از عوارض سندرم شوگرن می‌باشد، هدف کنترل غذایی در مبتلایان عبارت از رهاسازی فرد از علائم و ناراحتی‌های ناشی از غذا خوردن است.

در ضمن کنترل خشکی‌ دهان (گزروستومی) باید شامل روش‌هایی برای کاهش خطر پوسیدگی دندان باشد و به‌همین منظور شستن با آب، مسواک زدن، یا استفاده از فلوراید موضعی به‌طور مکرر توصیه‌ می‌شود. از آنجایی که عمل بلع یک مشکل محسوب می‌شود، غذاهای مناسب که به راحتی قابل بلع باشند، مفید هستند. غذاها باید مرطوب باشند و از افزایش حرارت غذاها باید خودداری شود. مصرف قطرات لیموی شیرین شده ممکن است جریان بزاق را تحریک کند. بزاق مصنوعی یا فرآورده‌هایی مانند گلیسیرین لیمویی نیز ممکن است توصیه شوند.

احتمال کمبود آهن و ویتامین از جمله کمبود ویتامین‌های B12 و فولات وجود دارد و لازم است مبتلایان با یک رژیم خوب و متعادل شده درمان شوند.

اسکلرودرمی


اسکلرودرمی (Scleroderma)

اسکلرودرمی، یک اسکلروز (سفت و سخت شدن بافت) پیش رونده و سیستمیک است که با رسوب بافت همبند فیبروزه در پوست و ارگان های احشایی از قبیل سیستم معدی- روده‌ای مشخص می شود. احتمال ابتلا در خانم‌ها 4 برابر بیش از آقایان است.

احتمال زنده ماندن، پنج سال بعد از ابتلا به این بیماری 85- 80 درصد می ‌باشد. یکی از تظاهرات اسکلرودرمی پدیده ی رینود (ایسکمی یا سرمای انتهاهای کوچک بدن، مانند انگشتان) است که باعث ایجاد مشکلاتی در تهیه و مصرف غذا می شود. سندرم شوگرن نیز اغلب وجود دارد. علائم معدی- روده‌ای شامل سوزش سر معده، تهوع و استفراغ، اشکال در بلع، اسهال، یبوست و عدم کنترل دفع می ‌باشد. ممکن است کاهش وزن، اختلال عملکرد کلیوی و اختلالات متعدد در ارگان‌های بدنی حاصل شود.

حرفای دل من بازدید : 30 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

زنی با لباس های کهنه و مندرس و نگاهی مغموموارد خواربار فروشی محله شد و با فروتنی از صاحب مغازه خواست کمی خواربار به اوبدهد. به نرمی گفت که شوهرش بیمار است و نمیتواند کار کند و شش بچه اش بی غذامانده اند.مغازه دار با بی اعتنایی محلش نگذاشت و با حالت بدی خواست او را بیرونکند زن نیازمند در حالی که اصرار میکرد گفت: آقا شما را به خدا به محض این کهبتوانم پولتان را می

حرفای دل من بازدید : 54 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

روزی سلطان حسین میرزای بایقرا پادشاه خراسان وزابلستان، امیرحسین ابیوردی را در نزد سلطان یعقوب میرزا، پادشاه آذربایجان و عراقفرستاد و برای ایشان سوغات فراوان و هدایای زیادی فراهم کرد و دستور داد تا ازکتابخانه چند جلد کتاب از جمله کلیات جامی را که در آن روزگار خیلی تازگی داشت بهعنوان هدیه برای او ببرد. امیرحسین هنگام برداشتن کتاب ها، اشتباهاً فتوحات مکی راکه از نظر جلد شباهت به کتاب جامی داشت، برداشت و به همراه خود برد.

حرفای دل من بازدید : 31 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)
جنابحاج على آقا سلمان منش فرمود شبى هنگام سحر مشغول تهجد بودم براى قنوت وتر، كهسیصد مرتبه ((اَلْعَفْو)) دارد،تسبیح را كه در سجاده ام بود برداشتم تا برخیزم و مشغول شوم ، دیدم گره هاى بسیارخورده به طورى كه باز شدنى نیست و هیچ نمى
حرفای دل من بازدید : 37 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

یك صبح، ماهی آزاد بزرگ در دریا، متوجه شد كه ماهی قرمز كوچك كه در قصرپادشاه ماهیها كار میكرد،برخلاف همیشه غمگین و در فكر است. ماهیآزاد كه به خردمندی معروف بود، به ماهی قرمز نزدیك شد و كنجكاوانه پرسید: «چه چیزیباعث شده كه این قدر اندوهگین و ناامید به نظر برسی؟

حرفای دل من بازدید : 38 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

داستان آدم و شیطان رو اونقدر شنیدیم که حد نداره. شیطان کهمیوه درخت رو به آدم تعارف زد و ادم که وسوسه شد و برهنه در بهشت خدا سرافکنده شد،زیاد شنیده ایم.

حساب کهنه ایست با شیطان این آوارگی بشر که پاک نمیشود.فکر میکنیم تقصیر اوست که بهشت سرسبزخدا را با این بیغوله دنیا عوض کرده ایم. اشتباه میکنیم.

حرفای دل من بازدید : 51 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)



blackboard.jpg
وکتور ها تصاویر بسیار با کیفیتی میباشند که توسط این فایل ها شما قادر خواهید بود تا از طرح های آماده در طراحی های خود و کارهای تبلیغاتی استفاده نمایید.وکتور ها معمولا با فرمت Eps یا Ai می باشند و از جمله ویژگی های این گونه فایل ها این است که اگر عملیات زوم را روی این فایل ها اعمال کنید عکس ها به هیچ وجه افت کیفیت پیدا نمی کنند.این فایل ها با نرم افزار های گرافیک دو بعدی از جمله فوتوشاپ قابل اجرا و تبدیل به فرمت های دیگر میباشند

حرفای دل من بازدید : 52 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)


Layout Colors.jpg
وکتور ها تصاویر بسیار با کیفیتی میباشند که توسط این فایل ها شما قادر خواهید بود تا از طرح های آماده در طراحی های خود و کارهای تبلیغاتی استفاده نمایید.وکتور ها معمولا با فرمت Eps یا Ai می باشند و از جمله ویژگی های این گونه فایل ها این است که اگر عملیات زوم را روی این فایل ها اعمال کنید عکس ها به هیچ وجه افت کیفیت پیدا نمی کنند.این فایل ها با نرم افزار های گرافیک دو بعدی از جمله فوتوشاپ قابل اجرا و تبدیل به فرمت های دیگر میباشند.

حرفای دل من بازدید : 33 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

Brilliant flowers__.jpgوکتور ها تصاویر بسیار با کیفیتی میباشند که توسط این فایل ها شما قادر خواهید بود تا از طرح های آماده در طراحی های خود و کارهای تبلیغاتی استفاده نمایید.وکتور ها معمولا با فرمت Eps یا Ai می باشند و از جمله ویژگی های این گونه فایل ها این است که اگر عملیات زوم را روی این فایل ها اعمال کنید عکس ها به هیچ وجه افت کیفیت پیدا نمی کنند.این فایل ها با نرم افزار های گرافیک دو بعدی از جمله فوتوشاپ قابل اجرا و تبدیل به فرمت های دیگر میباشند

حرفای دل من بازدید : 39 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

روبان

مجموعه وکتوری که در این پست برای علاقه مندان به گرافیک تهیه کرده ایم کالکشنی است از ۴ روبان قرمز- طلایی که در فرمت AI ذخیره شده و می توانید آن را با استفاده نرم افزار Adobe Illustrator باز کرده و ویرایش های لازم را انجام دهید .

حرفای دل من بازدید : 44 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

وکتور استاک گلدار

در این نوشته قصد انتشار یک وکتور گلدار ( Floral ) بسیار زیبا برای گرافیست ها و گرافیک دوستان محترم داریم . این وکتور که در قالب EPS طراحی شده است توانایی بازگشایی در نرم افزار های ادوبی فتوشاپ و ادوبی ایلوستریتور را داراست . از این وکتور که زیبایی منحصر به فردی دارد می توان در مکان های مختلف نظیر هیدر سایت ها و وبلاگ ها استفاده نمود که امید است مورد توجه واقع گردد .

حرفای دل من بازدید : 40 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

اثر انگشت

در این مطلب قصد داریم یک مجموعه بسیار زیبا از اثر انگشت و کف دست که در قالب وکتور EPS طراحی شده است رای برای گرافیست ها و علاقه مندان به گرافیک و طراحی به طور رایگان منتشر کنیم . این کالکشن که شامل ۵ وکتور مختلف می باشد می تواند به طراحی های شما روح تازه ای ببخشید .

فرمت EPS که مربوط به تصاویر برداری می باشد برای نرم افزار ادوبی ایلوستریتور طراحی شده است که امکان استفاده در فتوشاپ را نیز با امکاناتی محدود تر دارد

تعداد صفحات : 142

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • جمعه 19 آذر 1395
  • شنبه 06 شهريور 1395
  • شنبه 23 مرداد 1395
  • پنجشنبه 07 مرداد 1395
  • چهارشنبه 23 تير 1395
  • شنبه 19 تير 1395
  • چهارشنبه 20 ارديبهشت 1391
  • جمعه 15 ارديبهشت 1391
  • چهارشنبه 13 ارديبهشت 1391
  • پنجشنبه 7 ارديبهشت 1391
  • شنبه 02 ارديبهشت 1391
  • شنبه 2 ارديبهشت 1391
  • چهارشنبه 30 فروردين 1391
  • سه شنبه 29 فروردين 1391
  • دوشنبه 28 فروردين 1391
  • سه شنبه 9 اسفند 1390
  • يکشنبه 7 اسفند 1390
  • جمعه 28 بهمن 1390
  • شنبه 22 بهمن 1390
  • چهارشنبه 5 بهمن 1390
  • يکشنبه 2 بهمن 1390
  • يکشنبه 25 دی 1390
  • چهارشنبه 21 دی 1390
  • سه شنبه 13 دی 1390
  • سه شنبه 6 دی 1390
  • يکشنبه 4 دی 1390
  • شنبه 3 دی 1390
  • چهارشنبه 30 آذر 1390
  • يکشنبه 27 آذر 1390
  • جمعه 25 آذر 1390
  • سه شنبه 22 آذر 1390
  • پنجشنبه 17 آذر 1390
  • دوشنبه 14 آذر 1390
  • يکشنبه 13 آذر 1390
  • شنبه 12 آذر 1390
  • جمعه 11 آذر 1390
  • يکشنبه 6 آذر 1390
  • شنبه 5 آذر 1390
  • چهارشنبه 25 آبان 1390
  • سه شنبه 24 آبان 1390
  • چهارشنبه 18 آبان 1390
  • دوشنبه 9 آبان 1390
  • پنجشنبه 5 آبان 1390
  • چهارشنبه 20 مهر 1390
  • سه شنبه 19 مهر 1390
  • دوشنبه 18 مهر 1390
  • يکشنبه 17 مهر 1390
  • شنبه 16 مهر 1390
  • جمعه 15 مهر 1390
  • پنجشنبه 14 مهر 1390
  • چهارشنبه 13 مهر 1390
  • دوشنبه 11 مهر 1390
  • يکشنبه 10 مهر 1390
  • شنبه 9 مهر 1390
  • چهارشنبه 6 مهر 1390
  • سه شنبه 5 مهر 1390
  • دوشنبه 4 مهر 1390
  • يکشنبه 3 مهر 1390
  • شنبه 2 مهر 1390
  • جمعه 1 مهر 1390
  • پنجشنبه 31 شهريور 1390
  • چهارشنبه 30 شهريور 1390
  • سه شنبه 29 شهريور 1390
  • دوشنبه 28 شهريور 1390
  • يکشنبه 27 شهريور 1390
  • شنبه 26 شهريور 1390
  • جمعه 25 شهريور 1390
  • پنجشنبه 24 شهريور 1390
  • چهارشنبه 23 شهريور 1390
  • دوشنبه 21 شهريور 1390
  • يکشنبه 20 شهريور 1390
  • شنبه 19 شهريور 1390
  • جمعه 18 شهريور 1390
  • پنجشنبه 17 شهريور 1390
  • چهارشنبه 16 شهريور 1390
  • سه شنبه 15 شهريور 1390
  • دوشنبه 14 شهريور 1390
  • يکشنبه 13 شهريور 1390
  • شنبه 12 شهريور 1390
  • جمعه 11 شهريور 1390
  • پنجشنبه 10 شهريور 1390
  • چهارشنبه 9 شهريور 1390
  • سه شنبه 8 شهريور 1390
  • دوشنبه 7 شهريور 1390
  • يکشنبه 6 شهريور 1390
  • شنبه 5 شهريور 1390
  • جمعه 4 شهريور 1390
  • پنجشنبه 3 شهريور 1390
  • چهارشنبه 2 شهريور 1390
  • سه شنبه 1 شهريور 1390
  • دوشنبه 31 مرداد 1390
  • يکشنبه 30 مرداد 1390
  • شنبه 29 مرداد 1390
  • پنجشنبه 27 مرداد 1390
  • چهارشنبه 26 مرداد 1390
  • سه شنبه 25 مرداد 1390
  • دوشنبه 24 مرداد 1390
  • يکشنبه 23 مرداد 1390
  • شنبه 22 مرداد 1390
  • جمعه 21 مرداد 1390
  • پنجشنبه 20 مرداد 1390
  • چهارشنبه 19 مرداد 1390
  • سه شنبه 18 مرداد 1390
  • دوشنبه 17 مرداد 1390
  • يکشنبه 16 مرداد 1390
  • شنبه 15 مرداد 1390
  • جمعه 14 مرداد 1390
  • پنجشنبه 13 مرداد 1390
  • چهارشنبه 12 مرداد 1390
  • سه شنبه 11 مرداد 1390
  • دوشنبه 10 مرداد 1390
  • يکشنبه 9 مرداد 1390
  • شنبه 8 مرداد 1390
  • جمعه 7 مرداد 1390
  • سه شنبه 4 مرداد 1390
  • دوشنبه 3 مرداد 1390
  • يکشنبه 2 مرداد 1390
  • شنبه 1 مرداد 1390
  • جمعه 31 تير 1390
  • پنجشنبه 30 تير 1390
  • چهارشنبه 29 تير 1390
  • سه شنبه 28 تير 1390
  • دوشنبه 27 تير 1390
  • يکشنبه 26 تير 1390
  • شنبه 25 تير 1390
  • جمعه 24 تير 1390
  • پنجشنبه 23 تير 1390
  • چهارشنبه 22 تير 1390
  • سه شنبه 21 تير 1390
  • دوشنبه 20 تير 1390
  • يکشنبه 19 تير 1390
  • جمعه 17 تير 1390
  • چهارشنبه 15 تير 1390
  • سه شنبه 14 تير 1390
  • دوشنبه 13 تير 1390
  • شنبه 11 تير 1390
  • جمعه 10 تير 1390
  • جمعه 6 خرداد 1390
  • دوشنبه 12 ارديبهشت 1390
  • يکشنبه 11 ارديبهشت 1390
  • شنبه 10 ارديبهشت 1390
  • جمعه 9 ارديبهشت 1390
  • سه شنبه 6 ارديبهشت 1390
  • دوشنبه 5 ارديبهشت 1390
  • يکشنبه 4 ارديبهشت 1390
  • جمعه 2 ارديبهشت 1390
  • پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4235
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 140
  • آی پی دیروز : 196
  • بازدید امروز : 494
  • باردید دیروز : 350
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,965
  • بازدید ماه : 5,852
  • بازدید سال : 113,348
  • بازدید کلی : 875,495
  • کدهای اختصاصی
    تبليغات X